Publicitate si responsabilitate. 5 din 10 investitori in top 10 cheltuieli de publicitate in Media Online (BRAT), din jocuri de noroc.
Potrivit Romania Libera, conform datelor IAA Romania (International Advertising Association Romania), in top 10 domenii cu cele mai mari investitii in publicitate se afla si companiile din industria jocurilor de noroc – reclame ce vizeaza platformele de pariuri sportive si jocuri de cazino online.
AdPlayers. info
Publicat recent in AdPlayers aici, raportul BRAT pe anul 2023 estimeaza piata de publicitate din Romania la 740 de milioane de euro. Conform raportului BRAT, 5 din 10 investitori in top 10 cheltuieli de publicitate in Media Online (BRAT), din jocuri de noroc – reclame ce vizeaza platformele de pariuri sportive si jocuri de cazino online, domeniu care se afla in top 10 si in totalul cheltuielilor de publicitate, din datele IAA Romania.
Conform raportului BRAT, 5 din top 10 investitori in media online sunt din domeniul jocuri de noroc reunind aproape 1 din 4 euro din totalul cheltuielilor in acest canal media. Superbet (9%), efortuna.ro (4,1%), Casa Pariurilor (3,7%), Betano (3%) si Unibet (2,3%) insumeaza 22,1% in publicitate online in 2023.
Jocurile de noroc, in top 10 si in totalul cheltuielilor de publicitate.
Potrivit Romania Libera, conform datelor furnizate de International Advertising Association Romania (IAA Romania), in top 10 domenii cu cele mai mari investitii in publicitate se afla si companiile din industria jocurilor de noroc, estimate pe locul 8 in totalul investitiilor de publicitate, in cadrul unui eveniment ce a reunit la sfarsitul anului trecut toti jucatorii din industria de publicitate, inclusiv investitori, pe tema responsabilitatii publicitatii in acest domeniu.
Cei mai multi bani, din lanturile de magazine.
Retailul ramane domeniul care investeste cei mai multi bani in publicitatea din Romania, cu o crestere de 12.5% fata de anul 2022. Valoarea reclamei platite de companiile din Retail este estimata la 175 de milioane de euro.
Pe pozitia secunda se afla companiile din domeniul sanatatii, in timp ce cele din categoria Food & Beverages completeaza podiumul. Crestere s-a inregistrat si pentru firmele de E-Commerce, de aproximativ 8.8%. Locul 5 in acest top este ocupat de cele din categoria companiilor care ofera servicii financiare.
Companiile comunica atat campaniile de marketing pe care le deruleaza, dar in acelasi timp investesc sume considerabile si in sport, unde sponsorizeaza mai multe echipe, in special de fotbal.
TV si Presa Scrisa, in scadere. Altele in crestere.
Potrivit cercetarilor, audienta TV din tara noastra a continuat trendul descendent, dar ritmul este semnificativ mai lent. Pe targetul urban 18-54, scaderea de anul trecut a fost de 4%. Situatia este ceva mai buna daca ne raportam la anul 2022, cand scaderea a fost de 10%.
Programele noi introduse in grilele televiziunilor le-au ajutat sa mai domoleasca scaderea, in special in perioada de toamna 2023. S-a putut observa ca in octombrie si noiembrie au fost cresteri fata de situatia din 2022. In tara noastra, postul cu cea mai buna audienta ramane Pro TV.
In ceea ce priveste segmentul digital, cresterea pietei a fost de 10% anul trecut. E de mentionat ca Google si retelele de social media au avut cea mai mare cota de piata. Dar raportul ne arata ca romanii au un apetit tot mai mare pentru cumparaturi online, motiv pentru care companiile de Retail si e-commerce au fost cele care au alocat cele mai mari sume pentru investitii. Evenimentul anului a fost, fara niciun dubiu, Black Friday, in care a crescut considerabil si numarul romanilor care au facut plati cu cardul.
Mai mult in Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala, CSR
Alte articole din Media:
»
»
»
»
»
»
»
»
»
»
Source link